fredag 11 januari 2013

Tips från coachen

Mitt bästa LCHF tips så här långt måste ju vara planering!! Det gäller att planera vad man ska laga till middag och se till att man har hemma sånt man får äta. Min start har inte varit så värst välplanerad och det har varit det absolut jobbigast. Ska bättra mig till nästa vecka.

Igår var det inga större problem med feber och halsont. Då var jag ändå inte sugen på mat eller äta nåt överhuvudtaget. Till frukost åt jag naturell yoghurt, lunch vid datorn och det blev en kiwifrukt och en burk keso. Mellan lunch och middag blev det mest Alvedon och halstabletter. Säkert LCHF ovänligt men det orkade jag inte tänka på just då. Till middag blev det parmalindad kyckling i gräddig sås med en stor grönsallad.

Till helgen blir det definitivt parmesanchips! Det hade jag inte ens tänkt på i detta läge. Coach Fredrik tipsade och det tipset togs emot gladerligen. Man river ost i en liten hög och skjuts in i ugnen. Gött!

Inga kommentarer: