onsdag 23 januari 2013

Fammo

Man ger inte upp, man gör ju inte det. Man gnetar på, man ställer upp, är lojal och arbetsvillig. Och en smula envis. Ja, eller jag är så. Jag kan bli sjukt frustrerad på jobbet när det inte händer nåt, folk snackar så mycket men sen stannar det där, och arbetskollegor eller folk i ens omgivning som inte ställer upp. Man blir galen!

Jag hade en rätt vass farmor. Hon dog innan jag föddes så jag fick aldrig träffa henne. Farfar var nog rätt vass han med men det känns som att fammo verkligen var nåt utöver det vanliga. Julia. Jag har fått hennes namn som andra namn och det gillar jag!

Många säger att jag är envis, det kan nog komma från henne, farmor Julia. Hon blev änka 1952 med tio barn. Som det står i artikel nedan så ägnade hon sig åt timmerrullning, barkning av småvirke, hon högg ved och röjde upp beteshagar till korna bland mycket annat. En cool tantalura som fixade det mesta!

 

Inga kommentarer: