tisdag 29 januari 2013

Julsstämning

Vi är som bekant inte så snabba på morgonen, det tar sån tiiiiid. Jag är ju svårt morgontrött och råkar barnen sova lite längre nån morgon, då ligger vi risigt till. Igår var det lite stressigt, vi sov onödigt länge och hur jag än stressade på så var jag inte på jobbet förrän 09:30. Det medför såklart att det också blir sena kvällar. Igår kom jag hem lagom till sista kvällsrycket, då det är tokbusigt och glad stämning som oftast övergår i gråt och övertrött Frank.

Jag möttes av Frank i rosa klackaskor, en rosa keps och handväska. Han hade inte tid att ge en kram, gick rakt förbi mig med små klickiga steg, pekade på dörren och sa "Mank gå ut". Han var visst på väg nånstans i sin tjusiga outfit.

Clara rusade ut från sitt rum och flög i min famn. Drog en kort, snabb uppdatering om vad hon gjort på dagis. Slängde fram en teckning av en tiger som hon gjort till mig, frågade om vi skulle baka, spela spel eller ha disco. Jag önskad att först och främst få ta av mig skorna och möjligen äta nåt. Petri hade kockat en god korvstroganoff, jag hoppade riset i sann lchf anda och hackade upp ett gäng grönsaker istället.

Sen blev det disco och lite otippat jultema på discot. Clara och Frank dansade och sjöng och stämningen var på topp fram till att Frank ville dansa i Claras klackaskor. Det ville sig inte och han snubblade runt och blev rasande när han inte fick till det. Plötsligt bryter han ihop och är otröstlig. Dags att varva ner och krama kudden.

Tomtedisco

Liten peppisgubbe bryter ihop en stund

1 kommentar:

Ella sa...

Vad roligt att Clara tycker om bilderna från Gotland, skulle vara jätte kul att åka dit igen! Kram