söndag 27 januari 2013

Ännu en helg

En ny vecka närmar sig och vi har många val att göra när det gäller huset. Dörrar, kakel, färger. En trapp, placering av köksö, bastuinredning, bastuaggregat mm. mm. Ja och sen ska man väl hinna jobba och ta hand om familjen. Det blir bra fart även denna vecka!

Veckan som varit avslutades med en fin helg. Clara och Frank hälsade på hos faster Tanja och onkel Philip och vi passade då på att i två timmat rusa in och ut på olika kakelfirmor och samlade på oss all tänkbar inspiration.

Clara fick önska middag och inte helt otippat blev det kycklingspett på thairestaurang och glass till efterrätt. Den perfekta middagen enligt unga fröken Fors. Lördagkvällen avslutades med film och godis och jag syndade igen... Jag försökte vara smart när vi plockade lösgodis och tog bara sorter som Clara gillar men nog kunde jag ju äta även dom när det krisade. Blev toksugen på godis och åt några ur hennes påse. Karaktären är kass!

Annars har det gått rätt bra lchf-livet och jag kan varmt rekommendera Max och deras Low Carb mål. Har till och med hunnit äta två såna mål denna helg. En saftig burgare, utan bröd såklart men med Max goda dressing och krispig sallad. Funkade till och med bra som bakismat efter ett fartfyllt kundevent i torsdags.

Och jag fick faktiskt till 10 km långfärdsskridskor på Velamsund idag. Grattis till mig! Clara ville nu börja åka fort på skridskorna så hon tog med sina hockeyrör och gick ut hårt. Nu tyckte hon att det var färdigt med det här att öva, träna, lära sig. Hon ville åka som man gör på riktigt. Hon gav det 5 minuter. Det blev inte som hon tänkt sig så hon la ner och anslöt till pulkagänget och den hägrande matsäcken.

Efter en skön dag ute drog vi hem och bakade chokladmuffins, ej lchf så jag åt ingen. Kändes bra eftersom jag tidigare råkade äta några chips, det gick liksom inte att stoppa mig. Men muffinsen lät jag bli, ibland överraskar man!

Inga kommentarer: