fredag 12 augusti 2011

Varit på Väddö


"Mamma, det är jag som är bonden. Jag ska jobba med bondgård när jag blir stor" Detta beslut tog Clara när vi åkte ut till Väddö Gårdsmejeri för att titta när Jennie gjorde ostar. Vi fick inget studiebesök in till mejeriets hjärta denna gång, det var lite för hektiskt. Mycket folk. Men vi fick gårdens hemmagjorda glass och vi fick titta på kalvar, höns och kaniner. Clara tyckte att Jennie hade typ världens coolaste jobb.

Vi blev kvar i två nätter, jag, Clara och Frank. Det var längesen vi hälsade på i Älmsta, allt för längesen men nu ska vi försöka bli bättre på att ta oss iväg. Nu har vi blivit med ny snabb bil, så nu kan vi dra på turné igen, så där när vi plötsligt känner för det! Och Frank har fått en ny nanny, Oliva 6 år! Hon vek inte från Franks sida en enda sekund, pysslade varsamt om honom och hade gärna adopterat little Frankie. Hon blev så förtjust i Frank att hon sa till sin mamma "jag vill bli Cillan!"

Nu är vi hemma igen. Jag har sjukt ont i nacken, värre än på länge. Bar runt på Frank i Baby Björn selen i går då vi kryssade från Grisslehamn till Åland över dagen. Den selen hade vi inte kunnat leva utan, bästa grejen. Men jag med min redan onda nacke blir ju helt förlamad av att konka bebis. Så nu ska jag bada kokhett badkar och rota fram spikmattan, brukar lätta en aning. Och nästa vecka, naprapaten, shit vad jag längtar!


Inga kommentarer: