måndag 22 augusti 2011

Föööölj med!

Följ med på min Cambridge resa. Shit, det kommer inte bli lätt men det måste ske! Jag kommer från och med idag att leva på pulver... det är precis lika tråkigt som det låter och smakupplevelsen är bland det värsta jag varit med om.

Man käkar alltså pulver, tre påsar per dag. Varje påse innehåller ca 150 kalorier, så det är ingen svulstiga måltider. Det är svält, ren och skär svält. Men då kan det ju inte annat än ge resultat, om jag nu pallar att fortsätta.

Idag då, första dagen. Käkade en vedervärdig jordgubbsshake till frukost. Drog ut på frukosten till 10:30 för att orka hela dagen tänkte jag. Lunch 14:30 och då en kakao/mint shake, något bättre än jordgubbsvarianten. Och till middag shakade jag en med cappuccino smak. Eftersom man får dricka kaffe och te blandade jag denna med kaffe. Inget en barrista hade godkänt, inte på långa vägar. Men det var nog den bästa varianten av dom tre.

Sen gäller det att få i sig minst tre liter vatten under dagen. Jag har klämt minst fyra liter, festar till det med ett glas vatten när hungern gör sig påmind (alltså heeeela tiden).

Det är det livet nu.

Tanken är att jag ska köra enbart pulver i tre eller fyra veckor och sen börja äta lite smått för att återgå till ett normalt liv, ett sunt liv med massor av träning, yes!! Jag räknar med att tappa minst 10 kg under svält tiden för att liksom komma igång. Sen efter ett kraftigt ras ta det lite lugnt och komma ner till match vikt i den takt det tar. Så, wish me luck!


Inga kommentarer: