fredag 26 augusti 2011

Lite mindre hungrig den femte dagen

Livet utan mat är fortfarande boring. Blivit av med tre eller fyra kg, lite pepp ändå. Men det är låååångt kvar.

Jag har infört cola light i dieten, måste få nån smak i munnen som inte är äckliga shakes eller vatten. Och det var faktiskt en hit! Min rådgivare sa att det går bra att dricka light dryck om man är van vid det, annars kan det bara öka hungern. Jag chansade och testar nu att smutta cola då och då, tror det funkar på mig. Jag blir lite gladare av det. Är lite försiktig och kör verkligen bara smuttar, nån klunk här och där under dagen.

En annan höjdpunkt om dagarna är kaffekokandet. Tror det är själva mysfaktorn med kaffekokandet som ger en tillfredsställelse, inte så mycket att få dricka det. Jag får ju inte ha nån mjölk i så njutningen är så där. Men det är nånting annat än vatten och jag trivs med sysslan att koka kaffe.

Så, den femte dagen funkar. Något matt men det funkar.

Annars så går det skitbra för Clara på dagis. Hon har idag gjort sin andra vecka på stora avdelningen. Jag är så impad av vår prinsessa. Dagis har varit en jobbig bit för Clara och då automatiskt en jobbig bit även för oss. Riktigt tufft första år och hon var inte glad till en början att byta avdelning. Men så bara funkade allt direkt och hon fixar det där hur bra som helst. Det är en obeskrivlig lättnad i mamma hjärtat!

Inga kommentarer: