fredag 11 mars 2011

Övertid

Att jag orkade med båtmässan OCH vildmarksmässan idag är rätt fantastiskt. Men då inledde jag och Clara mässbesöket med en lång fika medan Petri spanade runt på båtar och vattenskotrar. Sen kom även vi igång och knatade runt hela vildmarksmässan på egen hand, shoppade en del goda grejer som ostar, honungsinlagda nötter och naturgodis. Vi avslutade mässan med en fin renskavsgryta toppad med rårörda lingon.

Och på MVC gjorde jag mitt sista besök idag, från och med nu är jag inte välkommen dit nåt mer. Inget jag sörjer precis, det är förmodligen landets sämsta vårdcentral. Händer inget till nästa vecka gör vi ett ultraljud för att se att allt står rätt till och sen avgör sjukhuset där vi föder om och när jag blir igångsatt. Vi är alltså på övertid nu och det är ju världens tråkigaste.

BB väskan står helt dammig och väntar, den har varit packad och klar sen en månad tillbaka. Vi var helt övertygade om att även denna bebba skulle komma betydligt tidigare än beräknat, men nu kan vi alltså konstatera att så blev det då inte.

Clara är färdig med sitt fredagsmys och sover. Petri sitter i soffan och kollar TV. Och jag ska nog ta mig dit och smyga upp mina fötter i hans knä för en välbehövlig fotmassage.

Inga kommentarer: