söndag 6 mars 2011

Dagen idag

Dagen idag började med Vasaloppet och soffhäng fram till lunch. Lunch åt vi med Tanja i "Gröna Stugan" i Sumpan. Gulaschsoppa, gott! Gulasch blev det även i fredags, men då mer på riktigt. På Österrikiskt sätt, tillverkad av äkta Österrikare. Födelsedagsmiddag för Anne och det var Michael som fixade maten och superfina tårtor, ordning på den killen.

Efter dagens gulasch hälsade vi på i Täby, drack kaffe på altanen i vårsolen och Clara hängde med Märta och Edith i deras hemsnickrade lekstuga. Hon blev förälskad i stugan och hade svårt att slita sig, jag förstår henne. Det var en mycket fin liten stuga.

Jag som hade tänkt ta en långpromenad i mitt snabbaste tempo för att sätta fart på lilleman och få igång födandet blev helt slut av att dricka kaffe på altanen. Promenad inställd. Clara frågade precis hur vi ska få ut lillebror och när han ska komma. Jag sa att det kan man aldrig veta, han kommer när han kommer. Hon tyckte att "Varför kan vi inte bara trycka på play?!"

Det är hög tid att trycka på play nu, om jag bara visste vart knappen satt!

Inga kommentarer: