tisdag 8 mars 2011

Bakar och grejar


Idag bakar vi semlor, eller Selmor som Clara säger.

Idag har jag verkligen försökt, försökt att få fart på lilleman. Lämnade på dagis och tog en timmes morgonpromenad. Segt som bara den och värk i ryggen men jag gick och gick. Efter det handling (utan bil), släpade hem tunga kassar och gasade på extra i backen upp till oss och den backen är ingen lek. Dusch (ett träningspass i sig), fixa lunch, speedade på med att städa undan prylar (=hårt träningspass) och sen hämta Clara. Jag var enormt sugen på att sätta på en film till Clara och själv dra täcket över huvudet. MEN, nä inte då måste speeda upp ett högre tempo, det kan ju sätta fart på värkar säger de som vet. Vi bakade semlor istället för att slappa, shit vad jobbigt! Clara sjöng för full hals, en sockerbagare han bakar kakor… Och hon bakade och bakade och tillslut var mjöldimman så tät i köket att vi knappt såg varandra men hon var överlycklig.

Hann bara plocka ut bullarna ur ugnen och svepa en cola light innan det var dags att fixa middag. Äta, fika semlor och röja. Nu är jag trött, ska göra Clara redo för natten, lägga henne och sen har jag gjort mitt. Vi får väl se då om det händer nåt inatt!


Så här blev dem, våra minisemlor

Inga kommentarer: