torsdag 31 mars 2011

Jag och Frank

Jag hade glömt hur lugnt och harmoniskt det (oftast) var att ha liten bebba utan syskon. Clara är på resande fot så det är bara jag och Frank idag. Det blev långtråkigt och hon blev uttråkad efter att ha varit hemma i nästan en vecka. Hon behövde ut och lufta och blev överlycklig när farmor och farfar bjöd in bustrollet till övernattning. Hon studsade upp på två sekunder och packade sin lilla resväska när jag frågade om hon ville åka. Väskan var packad strax efter tio igår morse och farfar räknade med att vara hemma hos oss runt fyra. Det blev en lång väntan…

När Petri vinkade av henne nere vid bilen hade hon knappt tid att säga hejdå, ”åk nu farfar, åk!” Och sen blev det helt tyst i huset…

Och imorse har jag passat på att mysa med Frank. Det blir ju lite svårare när Clara är hemma och vill ha uppmärksamhet hela tiden. Bara ligga i soffan och titta på varandra, som jag gjorde med Clara. Det har jag inte haft tid med sen vi kom från BB, så idag ska Frankie få all attention fullt ut!

Vi hade en lugn, mysig morgon. Jag hann äta frukost, koka kaffe, läsa tidning och till och med ta en lång dusch medan Frank sov. När man hinner raka benen och stå under kokhet duschstråle tills det blir imma i hela badrummet, då har man hunnit duscha på riktigt. Och det var längesen.

Vi tog en solig långprommis till Vinterviken och handlade på vägen hem. Nu har Frank ätit, fått en torr blöja och vi har snackat lite om olika saker. Det gjorde honom trött så nu ligger han bredvid mig och gör såna underbara gnyljud i sömnen. Jag tror jag ska joina, en lutare tills Petri kommer hem och sen tillaga kyckling.

Inga kommentarer: