onsdag 23 mars 2011

Jag gillar ju socker!


Det här blir en allt mer vanlig pose. "Nähä", "Det vill jag INTE", "Nej har jag sagt!" osv...

Idag kom Petri hem och tog en ultra snabb eftermiddagsfika med oss. "Sätt på kaffe" stod det i ett SMS från honom strax efter klockan två. Kände redan på SMSet att det kommer bli ett ytterst kort hembesök, men man får som sagt vara glad för det lilla! Jag ilade till kaffebryggaren med Frank på axeln och kokade till fyra koppar. Kort därefter kommer Petri med färska bullar. Inte bra när man ska gå ner över 20 kg, men va faen, det var gott. Och trevligt att umgås några minuter.

Petri frågar Clara om hon vill ha saft eller mjölk till den sockriga bullen. Jag hann hejda dem och föreslog mjölk, det är ju nog med socker i bullen som inte på nåt sätt var liten dessutom. Då tittar Clara frågande på mig (med armarna i kors) "Men mamma, varför det nu då?! Jag gillar ju socker så mycket"

Inga kommentarer: