måndag 10 januari 2011

Å så var det vardag igen

Den sista helgen för denna jul är till ända. En lång helg kändes det som, en skön helg, en helg med älg. Jag har lagat älg sen i torsdags, lite hysteriskt kan man tycka. Men vi har en hysteriskt full frys och den är full av älgkött! Nu hade vi inte behövt överdriva och endast äta älg men det råkade bli så.

Torsdag – kryddig älggryta med örtrisotto + mycket trevligt sällskap till. Fredag – blev en sen lunch på stan så vi åt inte mycket till middag, torsdagens rester till Let’s dance. Lördag – Petris älggryta med pressad potatis + Mankan till, även han ett mycket trevligt sällskap. Söndag – julfirande med farmor, farfar, faster Anne och Michael. Och då ordnade jag med räk- och kräfttårta, älgfilé, bakad potatis, rödvinssås, beasås och ugnsbakade tomater. Till efterrätt gräddfilspannacotta med hallonpuré. Den sista älgen var som lite speciell. Det var den Petri sköt i höstas så den åt vi med andakt minsann.

Som hastigast besökte vi NK för att spana in rean under helgen. Men väl där blev det jobbigt, kollade igenom barnavdelningen och skötväskor. Fixade julklapparna inför söndagens julfirande men sen flydde vi. Jag är allergisk mot såna tillställningar, Petri också. Vi hade tänkt VIP-shoppa under morgonen innan varuhuset öppnar för oVIPade. Men orkade inte upp till åtta så det sket sig. Rean verkade ändå inte mycket att ha så vi missade nog inget viktigt.

En del schyssta skötväskor fanns men inte på rea såklart. Jag har fått lite dille på ny skötväska. Planerar att kassera den gamla och införskaffa en ny tjusig sak, en som är lite onödigt dyr tror jag… för det är jag värd!

Inga kommentarer: