torsdag 27 januari 2011

Redo men ändå inte

Näe alltså jag är liksom redo nu, införskaffade en kaffehållare till vagnen idag, lilleman har fått en ny dress från Polarn o Pyret, en myspys filt att ha på BB och... nä alltså det är klart nu. Väntar endast på att få det här med att få ut honom avklarat. Den biten är som sagt inget jag kan se fram emot, inte på nåt sätt. Gruvar mig. Tänker mig att det ringer på dörren en dag å så levereras han, fin och färdig utan bekymmer. Tänk om det kunde få va så, tänk om man kunde få slippa det här med förlossning och allt bara var bekymmersfritt.


3 kommentarer:

Erika sa...

Åhhh, jag hade kunnat byta med dig på stört! Finns ju inget häftigare och underbart som att föda barn=) Jag är säkert lite rubbad som känner så, men jag har ju haft hyfsat enkla (om än lite väl dramatiska) förlossningar... Andra går ju oftast mycket smidigare än första oxå, man känner igen allt och vet lite bättre hur och när man ska göra allt;-) Håller tummarna för en fin och smidig förlossning!!
kram!

Johanna sa...

Vågar inte ens tänka tanken när det en dag är dags för mig (INTE gravid ännu) är väl inga tröstande ord till dig, men strong i Kuoksu uppvuxen som du är kommer du klara detta med bravur! Håller alla tummar och tår för att det kommer gå så smidigt och smärtfritt som möjligt:-) Kramar!

Cillan bloggar sa...

tack! :) önskar jag kunde säga detsamma angående förlossningar. Man kan ju hoppas att det denna gång blir en rikitg bra upplevelse...