onsdag 5 januari 2011

En till i sängen

Clara somande helt ursöt med sin älskade åsnan Ior i ena handen och vår nya familjemedlem Snuffe marsvin i andra. Snuffe låter exakt hela tiden, har en lång repertoar och han har ingen avstängningsknapp... Hur bra går det att ha honom i sängen då? Ja faktiskt rätt bra men jag höll ju på att bli tokig på hans fnittrande, gnisslande, muttrande, fisande och andra märkliga ljud. Tillslut somnade Clara till hans egendomliga läten, höll honom i ett hårt grepp och varje gång hon rörde sig börjar han på nytt. Hon är ju rätt envis vår lilla tjej så det gäller att komma på nåt bra knep för att övertyga henne om att Snuffe sover betydligt bättre på annat håll. Lyckas vi inte har vi nu ännu en som ska trängas och leva om i vår säng om nätterna.

Annars så är det ju trettondagsafton idag, inget vi har firat desto mer. Hemma på förmiddagen, in till kontoret en sväng på eftermiddagen, Petri och Clara åkte pulka vid Hellasgården och sen åt vi middag på Jimmys i Sjöstaden. Vidare hem för att slänga sig raklång i soffan, och efter att Clara somande och Petri försvann okontaktbar in i Ipadens värld började jag att städa. En rätt bra aktivitet en afton som denna. Det kändes som ett gympass även fast jag rörde mig i slow motion och jag får liksom ro i själen när det blir ordning omkring mig. Så nu kan även jag inta sovrummet och somna skönt. God natt!

Inga kommentarer: