söndag 23 januari 2011

Och ytterligare en vintrig helg har snart passerat

"Jaha, då kommer tomten i helg igen då..." följt av en förnöjd suck. Claras första kommentar när hon vaknade på fredag morgon. Det har väl blivit en och annan julklappsutdelning kan man väl säga. Det började flera veckor innan jul och jag tror att sista julklappen kom i fredags, Clara har fått en något knasig bild av julafton.

Fredag tog Clara ledigt från dagis och vi mötte upp Jennie och Ellen i Norrtälje. Lekrymden och McDonalds, what a Friday!
Hemma igen var vi allt för slut för att laga middag. Vi svidade om och drog till Primo Ciao Ciao som lagade maten åt oss.



Lördag och en sen frukost. Familjen rultade på i morgonrock fram till lunch och sen hann vi med ett skridskopass innan en riktigt riktigt god middag hos Petra och Christopher.

Och dagen idag bjöd på ett underbart väder, strålande sol och några minusgrader. Attans vad jag saknar att kunna dra ut på långfärdsskridskor dagar som dessa. Meeen, nu är det bara att gilla läget med stormagen. Pulkaåkning i Hagaparken kändes som ett bra drag. Därefter brunch på Haga Forum, sjukt mycket folk och livat värre. Bättre bruncher på Haga har jag ätit men vi lämnade stället mätta och glada.

Nu ska jag göra ett försök att ta mig ner i badkaret tillsammans med Clara. Det kan gå hur som helst med den här kroppshyddan och noll i smidighet.

Inga kommentarer: