torsdag 20 januari 2011

Äta gott!

Lunch på Långholmens Värdshus, en kort liten shoppingrunda, hämta Clara och hem. Mycket mer orkar jag inte, bisarrt. Igår åkte jag en sväng till IKEA, två timmar från att jag hoppade in i Audin och var hemma igen. Tyckte att jag gick igenom varuhuset ovanligt grundligt och en kaffepaus med ostfralla hann jag klämma in på det. Och hem hade jag med mig tre välfyllda påsar, rätt effektiv måste jag nog få lov att kalla mig. Men då var jag mör efteråt. Hämtade Clara och föreslog att vi skulle gosa ner oss i soffan och kolla film, det gick hon med på. Så där låg vi tills det var dags att laga middag.

Och herregud, apropå mat. Glömde ju rapportera om födelsedagslunchen som jag bjöd Petri på i förra veckan. Vi testade Catenaccis nya lyxhotell, Nobis vid Norrmalmstorg. Så jäkla gott! Lyxigt, trevligt, svinbra mat och hur gott kaffe som helst. Sånt där gott presskaffe med aningen bränd ton och jo brödet var också fint!

Petri fick en fotbehandling i present och jag var snabb och bokade in mig på samma behandling. Så innan lunch på födelsedagen testade vi SPAradiset på Sibyllegatan. Helt OK och vi fick väldigt gulligt sitta bredvid varandra i en gosig soffa. Ett bra tillfälle för folk i farten att stanna upp ett tag och få tid att prata med varandra. Och efter det finlunch och vidare till dagis för att hämta prinsessan. På kvällen firades det lite till med Tanja, Petra och Chrisso.

Fortsatt firande på lördag med champagne, västerbottenostpaj, löjrom. Gravad stekt röding, mandelpotatispuré och champagnesås. Till dessert en inte helt lyckad chokladmousse med blåbär, men va faen man kan inte alltid ligga på topp hela vägen. Tompi och Ronny såg inte helt missnöjda ut iallafall så det funkade nog. Nämen att... förutom vad jag äter så har jag inte så mycket mer att berätta. Bye!

Inga kommentarer: