tisdag 25 januari 2011

Inte en ärta men en kniv under madrassen

Man känner att man lever när man vaknar av århundradets sendrag i BÅDA vaderna. Och detta är också fullt normalt och alldeles jättevanligt under graviditeten, det ska bara vara så. Åhhhh…

Lite salt på tungan, banan och dricka mycket vatten ska funka. Hinner aldrig testa nåt av det, när det väl smäller till sover man alltid och det smäller verkligen till. Helt utan förvarning, och man tror man ska dö varje gång. Träningsvärken blir i alla fall enorm efteråt, och det är väl den enda träning jag får så jag kanske ska vara glad åt mina kramper. Läste förövrigt precis om ännu ett tips hur man slipper sendragen. Lägg en bordskniv under madrassen och problemet är löst???! Jag tror ju på gammal skrock å sånt men en kniv… det ska visst bryta magnetfältet och på så vis döda sendraget. Nån gammal mormor som haft problem i åratal sover nu helt lugnt och fint med kniven under madrassen, jaja. Kanske värt att testa då.

Och det är tisdag idag. Jag tänkte ta mig en kopp kaffe och sen lägga mig på spikmattan i hopp om att bota huvudvärken. Min favoritperson när det gäller att bota värk – naprapat-Anna, hon är också gravid och har lagt ner verksamheten för tillfället. Väldigt jobbigt. Nästa vecka ska jag testa akupunktur istället. Och jag ska nog även testa gravid-akupunktur som man ska påbörja några veckor innan beräknad förlossning. Som ska göra smärtan under förlossningen omärkbar och man kan skippa epidural och hela baletten. Hehe… skulle inte tro att det går så lätt men det är värt ett försök. Kan smärtan lindras minsta lilla är jag villig att testa allt!

Inga kommentarer: