fredag 22 februari 2008

Sol för en kort stund!

Härligt att vakna av att solen lyser in i sovrummet. Idag har jag min lediga dag, vaknade vid niotiden när solen började glimma in i rummet. Vi har inga persienner vilket kan var otroligt irriterande men när man vaknar utvilad av att solen killar i ögonen blir då i alla fall jag på ett glatt humör.
Jag läste Svenskan i sängen och klev upp och kokade gröt, läste i tidningen att det blir en solig förmiddag men sen är regnet tillbaka och det väntas stormigt väder.
Ingen idé att spilla tid med andra ord, jag ska alldeles strax ta en promenad runt sjön här nere.

I eftermiddag ska vi hämta ut vagnen, sängen, bilbarnstolen och vår babybjörn sele. grymt spännande!
Sen blir det ett besök på Laban och Labolina, en mysig barnaffär på söder. Jag ska köpa lite grejer till vår bebba men också en doppresent till Valdemar som har dop på söndag.

Och när vi en gång är på Skånegatan är risken överhängande att vi bara måste ta en kopp kaffe och en kanelbulle på Lisas Café som ligger på Skånegatan 68. Sjukt goda hembakade grejer, fabrikstillverkade bakverk är bannlyst.
Det är jättelitet café med känsan av att man sitter och fikar hemma i köket hos någon. Trångt men hjärtligt och supergulliga tanter som jobbar men framför allt gudomliga bullar, kakor, tårtor och annat onyttigt.
Nä dags för en promenad så jag kan äta en kanelbulle med gott samvete!

Inga kommentarer: