tisdag 19 februari 2008

Jag hänger inte riktigt med...

Redan tisdag... jag hänger inte riktigt med. Kändes som att det nyss var fredag och man hade hela helgen framför sig och nu är vi visst inne på en helt ny arbetsvecka.

Ändå yrde vi runt en hel del i helgen som varit och fick gjort en massa bra grejer.
Vi träffade Limpan på fredag och åt en trevlig middag, styrde upp grejer som skulle returneras till IKEA, hämtade vårt nya vardagsrumsbord, kollade upp grejer på DUKA och Cervera som vi ska köpa för presentkorten vi fick i bröllopspresent. Vi hann med ett 50-års kalas och även svänga förbi Henke och Linda efter festen. Vi åt en trevlig brunch med Mankan och Maria och kollade två DVD filmer under helgen. Jag hann till och med tvätta tre maskiner med tvätt och dona med en del grejer hemma och ändå känns det som att helgen bara flög iväg.

Idag går det däremot segt, molande värk i ryggen och jobbigt att sitta. Händerna är mer svällda än någonsin och det kryper i benen. Jag måste nog ta mig ut och andas lite avgasig stadsluft, kanske dra en repa på Åhlens och kika på ett par tofflor. Jag är väldigt sugen på att börja packa BB-väskan med bra-att-ha-grejer inför förlossningen. Typ tofflor, MP3 spelare laddad med bra musik, nytvättade bebisplagg, den lilla flispläden som vi köpt till bebisen och annat viktigt. Men man kanske inte kan vara så hysterisk å packa väskan redan?

1 kommentar:

Erika sa...

Kan väl vara bra att ha den packad, man vet ju aldrig när det är dags! Jag som var ÖVERtygad om att gå över tiden hade inte haft en tanke på att packa nån väska så när vattnet gått kl 3 på natten hemma hos mamma o pappa åkte vi hem till oss o sprang o packade mitt i allt....*skratt* Sen kan det ju va bra att göra det i tid då hinner man ju kolla igenom om man kommer på nåt mer att ta med!
Kram!