måndag 4 februari 2008

Födelsedagshelg

Yasuragi var riktig nice, vi sov där från fredag till lördag. Badade på Japanskt vis, fick massage, strosade runt i morgonrock och tofflor, frossade i frukt och grönt te och käkade schysst middag (i morgonrock). Väldigt skönt och avkopplande!

Eftersom jag firade födelsedag på lördagen åkte vi direkt från Yasuragi till Melanders fisk och åt en god trerätters lunch. Inte nog med det så blev det även en trerätters på Eriks bakficka på kvällen, yammi!

Efter allt ätande under helgen satt det fint med en lååång söndagspromenad. Vi hade en plan om att köra en kombo, promenera och äta brunch. Men planen sprack då Henke ringde och vill ha med Petri ut på skoter, ja helt rätt, skoter... Det var ju faktiskt hela 1,5 millimeter snö igår!!! Inte ett spår av den snön idag men grabbarna hade tydligen haft kul på skotern och varvat runt på nån äng.
Ja så jag tog en prommis på egen hand, köpte semlor på vägen hem och fick hjälp av Henke, Linda och Liam att sluka bakverken.

Det bästa av allt denna helg, Petri kom ihåg min födelsedag och jag fick ett läckert Efva Attling smycke, redan på fredag! Det är andra gången under det elva år vi känt varandra som han kommer ihåg mig, bara det är ju värt att fira ;)

1 kommentar:

Erika sa...

Åh, GRATTIS i efterskott!! Härligt med en riktig "unna-helg" det är du värd! kram!