onsdag 6 februari 2008

Pigg?...Nä då...

Idag trodde jag att jag skulle vakna pigg och på ett strålande humör. Jag kom iväg från jobbet i bra tid igår, promenerade nästan hela vägen hem. Svängde ihop en omelett med tomat, avokado, sockerärtor, purjolök och kalkon. Petri var ute och svira bira så jag hade en kväll helt för mig själv.
Efter maten gjorde jag i ordning ett fotbad, fick sköna grejer för fötterna i födelsedagspresent av Mona och Jocke som jag testade. Jag kletade på en ansiktsmask och laddade CD-spelaren med Kristian Kjellvanders nya skiva. Sen satt jag där och njöt med levande ljus i hela lägenheten. Väldigt avkopplande, redan innan tio la jag mig i sängen och läste. Somnade vid elva så där skönt trött i kroppen och trodde att jag skulle vara riktigt utvilad idag.
Men nää då...

Jag sov helt märkligt och vaknade typ hundra gånger. Sover i och för sig alltid dåligt när Petri är ute på turné, men nu har även bebisen kommit på att det är obekvämt när jag ligger på sidan. Så fort jag lägger mig på sida så blir det ett himla liv och det sprattlar så intensivt att jag måste lägga mig på rygg igen. Och ligger jag för länge på rygg värker det och molar i hela kroppen. Jämmer och elände....

Nu har jag i alla fall överlevt ännu en dag på jobbet och ska hem och koka till köttsoppa på älg. Förberedde igår och kokade köttet i fyra timmar så nu borde det vara mört och fint till soppan idag!

Inga kommentarer: