torsdag 14 februari 2008

Kram på alla hjärtnas dag!

Häge alltså... (för er som inte vet vad häge betyder så kan jag meddela att det är ett ord som används i mina hemtrakter för att förstärka orden typ. En lång historia hur häge uppkom, den kan jag ta en annan gång)
Läste just fina tips från Liberoklubben. Dom ger tips på hur man ska underlätta livet nu under sista månaderna som gravid.
Bl. a. så tycker dom att det är jättebra att sova på silkeslakan och gärna ha en plastpåse under stjärten när man åker bil. Då blir det lättare att vända sig i sängen och att komma ur bilen, hehehe...
Jag tycker det lät riktigt farligt, jag hade ju kommit ur bilen som en kanonkula och flugit allvärldens väg. Och de samma ur sängen, risken är överhängande att jag hade glidit ur och ramlat på golvet som den heffaklump jag är.
Nää man ska nog ta det lugnt med alla goda råd som ges till höger och vänster.

Bengt här på jobbet har gett mig det nya smeknamnet heffaklumpen, exakt så jag känner mig så jag förstår honom. Jag tycker i och för sig att det var ett rätt gulligt smeknamn ;)

Läskiga Heffaklumpsspår!

Åh nu fick vi geléhjärtan av receptionshäxan!

Inga kommentarer: