måndag 6 februari 2012

Skridskor

Idag åkte jag och Frank långfärdsskridskor, han sov sig igenom skridskopasset och verkade trivas med den sovmetoden. Ett perfekt sätt att få träning på! Det går alldeles utmärkt bra att åka skridskor och ha med sig vagnen och det är ju så nice. Som idag, lagom kallt och strålande sol. Det var en mycket bra dag att vara mammaledig på!

Jag åkte mitt första pass på skridskor i lördags, på Velamsund. Första passet på två år, kändes mest i ljumskarna annars inga krämpor förutom ryggen, som vanligt. Petri åkte pulka med barnen och hade med sig Björn som sällskap. Ingela och Björn är ju lite coola, bor i Kuoksu men jobbar i Stockholm. Det går det med!
Ja Björn var här på kurs med jobbet men Ingela minsann, hon kommer jobba här vissa veckor. Fränt att pendla Kuoksu-Stockholm måste jag säga.

Söndag var också planerad som en skridskodag. Men det var galet kallt på morgonen så mina skridskokompisar tvekade. Jag var lite sliten efter lördagens inflyttningstillställning även fast den blev lugn och jag var i säng tidigt så jag var inte den som tjatade precis. Det blev istället lekgympa med Clara och en tur ut till Värmdö för att kolla på hus. Hoppas hoppas hoppas att vintern håller i sig så här bra och att man kan åka på isarna länge till.
Gympasalen!

Inga kommentarer: