lördag 4 februari 2012

2 februari 2012

Jag vet inte men jag tror att 2 februari för 36 år sen var en kall men solig dag, eller hur var det mamma??
Det känns så... Ofta, vad jag kan komma ihåg så har min födelsedag varit väldig fin, inte bara själva födelsedagen i sig utan vädret. Kallt men fint...

Till årets födelsedag väntades ett riktigt busväder, snökaos (yes!!), mycket kall luft från Ryssland, oväder, HÅLL-ER-INOMHUS-varning, typ...

Jag blev väckt av min underbara familj, jag och Frank blev väckta. Petri och Clara ordnade med tårta, kaffe, paket och väckte oss med sång. Clara blåste ut ljusen, åt upp min tårtbit, öppnade mina paket, sjöng "ja må hon leva" och "happy birthday" ett tjugotal gånger. Efter ett tag sa hon helt lycklig och glad. "Mamma!! Det känns precis som att det är min födelsedag idag!!" Och jag lovade att hon kunde få min födelsedag också.

Clara på dagis och jag och Frank ut på stan, trots HÅLL-ER-INOMHUS- varningen. Det var väl -10 och lätt snöfall, rätt mysigt alltså. Åt lunch med Lisa och lilla Alma, väldigt mysigt. Tänkte skynda med tunnelbanan hem men insåg att vi var i god tid och hann med att promenera hem från söder. Snöfallet upphörde och solen sprack igenom, -10 och strålande sol hela vägen hem. Bästa vädret!

Middag åt vi ute. Frank beställde torsk, potatis och skirat smör. Första riktigt middagen ute på restaurang, å han åt, herregud vad han åt! Clara käkade också torsk men sen ville hon smaka på mina musslor och hon blev stormförtjust i Moules Frites, kul. Vi fick även sällskap av Tanja och Philip vilket var en trevlig överraskning.

Födelsedagen var till belåtenhet, den var superbra, kunde inte bli bättre faktiskt.

Morgonfika!
Med slipsen på svaj! mina fina killar!


GRATTIS säger Clara. Hon diggade musslorna skarpt!



2 kommentarer:

Lillebror sa...

Här var det"ta iaf. på mössan när ni går ut" varning idag. -38,5 när jag och Elsa var ut och kvällsraggade.
/Lillebror

Cillan bloggar sa...

Ja då har ni liiite kallare temp än här då, burr...