onsdag 22 februari 2012

Lite godare

Lite ångrar jag nu att jag inte la mig bredvid Frank när han blev trött något tidigare än vanligt och somnade stenhårt strax efter nio. Klockan är snart elva och han sover än!! Händer aldrig. Det hade varit skönt att få en två timmars stödvila men det är också skönt att få egentid i två timmar. Jobbigt bara att man aldrig blir förvarnad på den här lite längre egentiden då man faktiskt hade kunnat göra något vettigt. Nu har jag ju bara gått och väntat på att han ska vakna eftersom det är det han alltid gör. Så fort jag börjar med nåt då är han vaken, ibland blir förmiddagsvilan endast tjugo minuter.

Jag har i alla fall bestämt att jag inte går ut mer än nödvändigt idag, ut i det här råtrista vädret. Det är kallt men ändå varmt, alltså det är plusgrader men man fryser ändå. Det regnar, det är mulet, det är slaskigt, det är trist. Rätt skönt att kunna bestämma innedag då.

Jag är faktiskt skitduktig på att promenera just nu, en långprommis varje dag. Har känt mig risig i halsen ett tag, lite snorig och allmänt seg så gymkortet har vilat. Idag blir det ingetdera. Käkade äppelpaj med vaniljsås istället. Tommy Myllymäkis smulpaj som enligt honom är världens godaste smulpaj. Donade till den igår när Ingela kom över. Och den är god, tricket är enkelt - flingsalt! En dutt flingsalt i kanelblandningen man svänger runt äpplena i och en större dutt i smulpajsdegen. Enkelt och lite godare.

Inga kommentarer: