måndag 21 november 2011

Tomten

"det var mycket tråkigt att vi glömde lämna den där önskelistan till den där tomten" sa Clara med en suck... Vi glömde inte, vi (jag) orkade inte ens tänka på att ställa oss i kön som ringlade sig långt utanför NKs port. Och jag har mycket svårt att tro att Clara ändå hade vågat gå fram till tomten. Vi tittade på honom, årets NK tomte och Clara fick en pepparkaksängel av en liten Nisse. Jag tyckte vi var väldigt smarta som åkte upp till andra våningen, kollade på spektaklet på håll och lyssna i godan ro på stämningsfull blåsorkester. Clara var av annan åsikt.

NKs julskyltning gillades dock av alla, den var lite kul!

Och när vi kom hem kokade jag ihop god mat. Det enda jag kan ångrar så här i efterhand var att vi inte öppnade ett gott vin till maten. Lagade gräddig oxfilé pasta med svamp och lök. Dumt att inte dricka rödvin till.

Inga kommentarer: