onsdag 30 november 2011

Jag å Petri

Vi ska på julbord. Bara jag och Petri. Alltså ett helt gäng till men utan barn så att säga. Åh, så behövligt! I alla fall för mig, en vuxenaktivitet, tänkt så fint! Det var en härlig vecka i byn men ooo så intensivt. Och Petri hade det flott den vecka med jobb hur han ville, bio, käka ute med polarna, sova ostört... Det behövda han nog. Men det betyder att jag hade en rätt mycket mer fart fylld vecka ensam med kidisarna. Mina syskon med barn var givetvis också hemma. Hur kul som helst men alltså det blir allt annat än lugnt och det blir liksom hela tiden, ingen rast ingen ro. Så ikväll, om jag inte somnar vid julbordet ska det njutas stort.

Vi är ju faktiskt iväg rätt ofta på egna aktiviteter utan barn, ja mer ofta än många andra i alla fall. Men däremellan är det intensivt och barnen till 110%, speciellt för mig som är hemma med dem. Älskar det, men man behöver en gnutta annat för att vara en bra mamma, i alla fall jag. Energin fylls på så snabbt. En kväll för sig själv, med tjejkompisar eller umgås med min Petri. Då är man på topp igen!

Och nu ska jag poppa stereo på hög, jättehög volym, dricka en öl (för det var det som fanns i kylen) och duscha onödigt länge. Det hade nästan räckt faktiskt, sen hade jag kunnat gå och sova. Men på det blir det julbord. Tjing!

Inga kommentarer: