måndag 16 maj 2011

Oro

I helgen "öppnade" vi landet, kallt så in i bängen och lite regn på det. Gjorde inte så mycket, då kunde vi städa i godan ro. På lördag fick vi ett spontan besök av farmor och farfar. Dom var i krokarna för att hälsa på hos hundkompisar till Wilma och Lajka. Vi eldade bastun och ordnade middag när vi fick finbesök. På söndag fick vi lunchgäster, Pontus, Anki och Saga. Clara visade ivrigt ALLA sin spel på iPaden för Saga, en sekund sen ett nytt spel.

Jag hade gärna stannat kvar några dagar men idag hade jag två måsten inne i stan, tandis och BVC. Motigt men ett måste att gå till tandläkaren. Jag kallsvettades i väntrummet, kom in, blev undersökt och tandläkaren konstaterade att inget var fel! What?! Jag har såna ilningar att jag snudd på tuppar av när jag använder tandtråd, jag vågar inte tugga på den sidan och jag känner att jag lever när jag dricker kallt eller varmt, en mycket oskön känsla. Och en sån vånda att slå numret till tandläkaren, min stora skräck. Jag har tagit sats ända sen oktober! Och sen var det inget! Eller jo nåt är det ju, ont som satan. Men ingen lagning behövs. Mest troligt lagningen jag gjorde i september som var så djup att det ”stör” nerverna + en synlig tandhals. Så jag betalade snällt 500 spänn och gick därifrån. Fick order om att köpa en ny mjuk tandborste, Sensodyne och börja använda min bettskena eftersom jag biter ihop om nätterna som om det inte fanns någon morgondag.

Skumt…

På BVC träffade Frank läkaren som gjorde två månaders kontroll. Han fick en tid till ortopeden, lilla lilla hjärtegrynet. Antagligen inget tyckte hon men hon ville vara på den säkra sidan. Hon tyckte att det var nåt som borde ses över i ena höften. Alltid är det nåt man ska behöva oroa sig över.

Och nu god natt.

Inga kommentarer: