måndag 30 maj 2011

Och mama drog på fest


Jag tog med den lilla champagneflaskan och drog på fest. Mycket spontant. 19:03 satt vi i soffan på Värmdö, jag kollade att det gick en buss in till stan 19:13. Åk! Sa farmor och jag bestämde mig på två minuter. Ok, jag åker sa jag! Hopp in i gympadojsen, nycklar, telefon och plånbok. Puss å hej till barnen och sen drog jag.

Inte fullt så spontant men nästan. Mirja planterade idén någon timme tidigare, varför åker inte du på fest, vi stannar med barnen, inga problem. Ytterst värdefullt och härligt med svärföräldrar som ställer upp allt de kan. Ännu mer värdefullt med tanke på att jag har mina föräldrar vansinnigt långt bort.

Jag och Frank tog en långpromenad (enda sättet att få gossebarnet att sova på dagtid just nu). Clara hängde med farmor och farfar på turné. Funderade... Visst vore det mer är roligt att komma iväg en sväng. Men även jobbigt, då måste jag åka buss in till stan, bil går ju inte om man vill fira med en drink eller två. Sen har man ju en lång väg tillbaka igen, taxi i och för sig men ändå. Svärfar erbjöd sig vänligt men bestämt att taxi åker man inte i onödan, inget sånt svammel, han kommer och hämtar mig och det spelar ingen roll hur sent det blir. Inte hade jag hjärta att ringa och väcka dem 03:00 så jag tog en bulle, men ett fint erbjudande var det allt!

Nåja, jag svängde förbi konsum, köpte ersättning och en nappflaska i fall att. Men nä, jag orkar nog inte, har inga kläder, är alldeles för fet, borde göra nåt åt frisyren och det är ju en dag imorgon också. För hur man än gör och hur kul det är att gå ut och roa sig så vaknar man såklart upp till det vanliga livet igen. Och det är nååågot tuffar om man druckit vin dagen innan och endast fått någon timmes sömn. Och att pappan dessutom befinner sig i London för att kolla fotboll gör inte livet lättare.

Men jag hamnade på galej och det var skoj, mindre skoj igår men nu är livet glatt igen!

Inga kommentarer: