onsdag 4 maj 2011

Miss i planeringen

Att sitta och amma vid mamma och pappas öppna spis, lyssna på spraket från elden och vicka på tårna i raggsockor, det skulle jag väl kunna vänja mig vid! Just precis här och nu skulle jag kunna tänka mig att gör det jämt, jämt, jämt... Just nu skulle jag vilja bo här. Men det är just nu, sen om ett tag kommer jag inse att det kanske inte är världens bästa idé. Men jag längtar ju inte precis till Stockholm. Några sköna dagar kvar i byn sen återvänder vi till storstan, vi saknar Petri förstås så det blir fint att komma hem också.

Imorse försökt Clara övertala oss om att snön verkligen är borta, en sanning med modifikation kan man väl säga. Snö finns det, inte mycket och bara fläckvis eller högvis men den finns ändå kvar här och var. Hon försökte lura oss eftersom mommo har sagt att hon får gå ut i sina nya sommarskor när snön är borta. Sommarskorna fick Clara när vi inte hade nåt annat att göra i Kiruna igår. Vi åkte hela vägen dit för att gå på Gruvtrollets lekland och mötas av skylten STÄNGT på dörren, mäh! För att inte ha åkt 10 mil (enkel resa) i onödan shoppade vi för säkerhets skull sen en pizza på Bertas pizzeria och kaffe/amningspaus hos Mia.

Lika bra att återvända snarast till Kuoksu där hela byn är ett enda lekland!

Inga kommentarer: