onsdag 11 maj 2011

Glasspaus




Värmen var tryckande redan tidigt imorse, och det vet jag för jag var ut på morgonpromenad! Väldigt skönt och Frank han sov lugnt och fint i vagnen. Han lät mig sen ta en dusch, koka kaffe, DRICKA kaffe, och pyssla på (pyssla idag har egentligen varit mest att tvätta kläder, tvätta sjuuukt mycket kläder). Han har varit hur nöjd som helst hela dagen, lite mat och sen ett gurglande leende igen. Det enda han surnat till över är när hans spelande mobil ovanför sängen tystnat. Men jag är inte den som är den, jag vriiiider upp igen, och vips så är det en nöjd bebis! En bebis som försöker sjunga med dessutom, han sjunger oouuu oouuu oouuuuuu när speldosan plingar och sen garvar han järnet. Hade man inte annat att göra kunde man sitta och njuta av skönsång hela dagen lång, för den är ljuv!

Mindre ljuv var väl Clara efter att jag hämtade henne på dagis. En trött tjej = en gnällig tjej. Försökte lätta upp stämningen och föreslog en tur till Aspudden och kolla in mini zoo och lekparken. Det funkade. Efter att ha åkt tunnelbana en station blev det överhettning, vi kylde ner med glass och gick vidare. Det blev en skön eftermiddag i högsommarvärme. En mindre skön kväll. Tjurigt, grinigt, tröttsamt. Petri är dessutom på kurs, han sitter nog i skrivande stund och njuter av fin middag och lugn. Jag är iallafall nöjd och lättad över att lill skruttan sover och ska ta mig an ännu mer tvättbestyr, och lite kvällsmys med Frank på det.


Inga kommentarer: