fredag 20 maj 2011

Love risotto!

Blev inspirerad av Björn, min gamla arbetskollega. Lagade en jordgubbsrisotto med grillad sparris till middag. Recept här på hans blogg, NordenBerlin. Den var mycket fin, måste nog laga till den snart igen. Hade en kyckling i kylen så jag fyllde den med färska örter, citron och lite vad jag hade hemma och lagade till. Blev gott men risotton med sparris till räckte bra som en egen rätt. Älskar risotto!

Vi är på Värmdö igen. Har haft en toppen fin dag i solen. Clara tog ledigt från dagis och har käkat glass hela dagen. Och jag har haft värsta lyxlirar dagen. Inte gjort mer än att solat, typ... Fixat frukost och lunch men inte mycket mer. Frank har snarkat på i vagnen större delen av dagen. Och Clara har pysslat på med sitt. Lugnt och skönt i solstolen med P3 på radion. Rätt schysst. När Petri kom hem eldade jag upp tempot, handlade och kokade ihop middagen.

Nu är vi mätta i magen och har korkat upp en flaska vin. Clara sover, Frank har nog ätit sista gången inför natten och somnar snart. Så nu blir det soffhäng. Men utan chips. Frank kissade rakt in i chipspåsen...

Inga kommentarer: