söndag 1 november 2009

Bubbaaa! = Bolibompa!

Vi snorar i kapp, jag och Clara. Jag trodde min förkylning var en snabbt övergående variant och körde en morgonspinning igår. Det skulle jag tydligen inte ha gjort, idag är jag mycket sämre. Jag har varken tid eller lust att vara sjuk, ska hota bacillerna med en vitlökschock innan jag går och lägger mig.

Egentligen hade det varit bra för mig och Clara att vara hemma imorgon men det kommer knappast funka. Om det inte vill sig så illa att jag eller hon har feber imorgon är det nog bara att traska iväg för att göra sin plikt. Vi har iallafall haft en väldigt skön helg och har förhoppningsvis fyllt på med riktigt bra energi. Så jobb och dagis kommer möjligen flyta på lätt även med en envis förkylning i bakfickan.

Vi hade hemmamys på fredag och bortamys på lördag. Efter lekland med Linda och Liam igår åkte vi till Saltsjöbaden för att äta årets godaste middag. Den stod Kribba och Annica för, italienskt hela vägen och det var så gott, så gott att jag i morse ångrade att jag inte åt mer. Och hela mysgrejen med levande ljus, fin dukning, en varm brasa som sprakade och gott sällskap gjorde kvällen till fulländad. Å Kribba blev nobbad till programmet "halv åtta hos mig", dom vet inte vad dom missade!

Idag var jag väldigt mosig av förkylningseländet. Vi skrotade hemma i morgonrock fram till lunch. Hade inte familjen Nylander dykt upp hade jag säkerligen inte kommit ur morgonrocken än. Efter att Clara, Saga, Signe och Ebbe haft picknick på en madrass på vardasgrumsgolvet gick vi ut och grävde dagens grävardos i sandlådan. Promenerade ner till vårt nya fina centrum och köpte med mat, hem för att äta, läsa kvällstidning och äta lördagsgodiset som jag missade igår. Och jag listade ut vad Clara menar med "bubbaaa!" som hon lite nu och då glatt ropar ut när vi sitter vid TVn, hon menar ju Bolibompa såklart! Det är så härligt när man förstår varandra till slut.

Inga kommentarer: