söndag 15 november 2009

Helgmys med pipps och alvedon

29 stycken plockade jag undan och 17 fick hänga kvar sen hittade jag 4 eller 5 stycken i en klädhög i sovrummet. Jag påbörjade en garderobsrensning igår och kom upp i över 50 kjolar. Efter brödbaket som jag är mitt uppe i just nu tänkte jag ta tag i klänningarna. Dom har jag bättre koll på eftersom jag har haft en lång klänningsperiod. Dels för att jag gillar klänningar och tunikor men också för att det är lättare som gullig, mullig småbarnsmor att dra på strumpisar och en klänning som inte stramar över varenda valk. Men det tar sig, jag närmar mig mina favvojeans. Egentligen känns det väääldigt långt borta men jag försöker att ta det med ro och tänka positivt. Jag hittade iallafall fem par jeans som jag kommer i, och dom kom jag inte i för några veckor sen. Sen blev det en rätt ordentlig hög med jeans som jag suktar efter oerhört mycket. Men jag får väl vara lite lycklig över de fem som funkar!

Petri blev sjuk lagom till helgen och Claras kusin Ludde fick också en släng av feber. Vi fick alltså inte besök från Umeå. Mycket tråkigt, riktigt riktigt tråkigt. Men... jag såg istället min chans att fixa här hemma med exempelvis garderobsrensning. Och det är verkligen inget man kan rassla av bara så där.

Mellan städrycken har jag försökt vara en god mor och hustru, hehe...
Men faktiskt, jag tycker att jag lyckats rätt bra med att ta hand om den sjuke, Clara och mig själv. Alvedon varvat med ipren, julmust och alla typ av vätska som är bra när man har feber. Jag har bakat, tränat, städat garderober och ordnat både fredgasmys och lördagsmys. Claras nya favorit till myset är pipps! Vilket betyder chips.

Clara letar vattenpölar att studsa i...

Inga kommentarer: