onsdag 18 november 2009

Seg feber

Min och Claras tur att bli sjuka, det är så tråkigt att klockorna stannar! Jag jobbade måndag men var som ett vrak och på kvällen small febern till ordentligt. Clara är vid gott mod även med hög feber. Tittar hon inte på Nicke Nyfiken drar hon på gummistövlarna och mössan sen vinkar hon hejdå och går på promenad med dockvagnen. Några varv runt lägenheten nynnande på Broder Jakob. Hon är också väldigt mån om att jag ska dricka mycket. Jag tjatar ju på henne hela tiden om att dricka vatten, festis, saft, mjölk. Så när hon väl dricker tar hon en klunk själv och sen sätter hon huvudet på sne, sträcker glaset mot mig och säger med viktigt ton "mamma djicka" å så nickar hon allvarligt. Sen far hon runt med febertermometern och tempar allt som kommer i hennes väg. Så vi är rätt bra på att att hand om varandra!

Inga kommentarer: