torsdag 19 november 2009


Tredje dagen hemma för min del, fjärde för Clara = världens tråkigaste pryl! Och med tanke på att jag och Petri skulle ha klivit på planet till London alldeles i denna minut suger det ännu mer. Det är i läget att jag bara vill stampa med fötterna hårt i golvet, lägga mig ner och tjura och vägra acceptera det faktum att vi inte kan göra annat än försöka tillfriskna, här hemma... Hör hur tråkigt det låter. Men det är just precis vad vi gör. Och jag förstår verkligen inte hur en liten minitjej kan ha så mycket ork när jag blir trött bara av att sträcka mig efter fjärrkontrollen!
.
Vi har kavlat modellera så fingarna domnat, Clara har tömt alla skåp och lådor hon kommer åt, jagat mig med pannlappar och tvingat mig att läsa böcker och titta på Nicke Nyfiken så det är snudd på att jag kräks. Sen blir hon trött och liten för ett tag och kryper upp i famnen. Pussas, kramas och påminner att vi nog ska dricka lite vatten. Glasspaus och sen drar hon fram kritor och papper och vill måla, inte själv, mamma måste också. Alvedon och på med musik, en liten dans på det hela kan väl inte skada. Vi diggar musik och då och då rusar Clara till brevinkastet, öppnar det och vrålar paaaaappaaaaaa. Sen kommer hon på nått nytt hyss som jag inte orkar reflektera över just för stunden. Om fem timmar skulle vi ha suttit på fin restaurang och ätit fiiiin middag, i London, suck...

Inga kommentarer: