tisdag 10 november 2009

Ta fram anteckningsboken

Jorå så att... om intressekubben är sugen på att anteckna kan jag slänga ut nyheten att jag faktiskt gick ned 5 kg under tiden jag flitigt drack min morgondrink med citron och ingefära. Och med tanke på att jag stått still i en hel evighet och inte tappat ett enda gram är det här ett stort steg i jakten på min gamla kropp! Jag drinkade flitigt i drygt en månad och det funkade faktiskt. Ska nog ta upp det där igen och köra en omgång till.

Och japanen flyttar ut, vår lilla hyresgäst som bott i uthyrningsdelen i tre år. Lite vemodigt, men mest alldeles fantastiskt bra. Vi har bestämt oss för att bo kvar här ett tag till, smälla upp ett hål i väggen och fixa en ingång till andra rummet. Vips har vi gott om plats, Clara får ett eget rum och hör nu - walk in closet!!! Det är nära nu, den ultimata garderoben är inte långt borta.

Vi har fått upp vinterkläderna från källaren, tog bara lite drygt en månad. En del kan tycka att det inte är snabbt nog, i vår familj är det väldigt bra jobbat.

Jag kan äntligen hämta ut mina nya fruktansvärt snabba rullskidor med nya pjäxor och stavar. I veckan kommer premiäråket att ske. Skidorna är betydligt snabbare än vad jag är just nu så kombinationen blir ytterst intressant att uppleva.

På SATS har man vattenläcka så mitt inbokade träningspass blev hastigt avbokat, bajsvatten har runnit ut över hela anläggningen, alldelse nya fina anläggningen dessutom. Stängt tillsvidare.

Ja, å sen kommer min syster, man och barn hit till helgen. Det kan ni också skriva upp och stryka under att jag längtar till!!

Inga kommentarer: