onsdag 21 oktober 2009

Resande fot

Clara är är på resande fot kan man säga. Hon tog sin lilla resväska fylld med en röd kam, sin Ferrari bil, en pixibok, sin minikeyboard som spelar tre olika låtar och nåt mjukisdjur och drog till farmor och farfar. Petri är på mässa och jag har mycket på jobbet så det var en väldigt smidig lösning att Clara tog en två dagars semester. Hon har det så himla bra och verkar inte ens sakna oss nämnvärt.

Jag saknar henne dock men det var väldigt befriande att kunna vara tidigt på jobbet, till och med först på bygget idag och dra hem sent. Och det utan att ha ångest över att jag inte hinner få Claratid när jag kommer hem. Jag hade en inbokad dejt med Lisa men det sket sig, väldigt synd. Istället passade jag på att jobbade flitigt, gymmade och tog ett långt rofyllt bad. Så långt bad att fingrar och tår blev irriterat russinaktiga. Middag vid nio med ena ögat på TV3 och Efterlyst, en timme vid datorn och nu ska jag krypa ner i sängen. Varför säger man krypa ner i säng? Skit marigt att krypa hela vägen till sängen, ju... Nä, jag går dit, lägger mig under täcket och tänker på Clara en stund och sen tror jag att jag somnar rätt gott!

Inga kommentarer: