måndag 19 oktober 2009

Dagen idag var ingen bra dag

Dagen idag har verkligen inte varit en av de bättre dagarna. En klassisk måndag får jag nog lov att kalla det. Allt strul man kan tänka sig på morgonen. Jag råkade stänga av klockan i ett väldigt trött ögonblick och vaknade till med ett ryck 30 minuter senare. Järnet upp! Yrade runt med Clara i hasorna, lyckades drälla hennes gröt runt halva köket och geggade med resten av frukosten minst lika mycket. Nån egen frukost var det inte tal om, jag prioriterade lite mascara för att pigga upp mina trötta ögon. Mitt i mascarakletet studsar Clara upp på toalettstolen. Jag hade förberett och tagit av blöjan för att spara tid. Så där stod hon i pyjamasen blöjlös, plötsligt börjar hon attackgråta. Hon kissade ner hela pymmisen och det rann en hel flod ner på golvet. OK, fram med skurmoppen, i med Clara i duschen, hon är inge glad, jag är tokstressad.

När vi kommer ner på dagis hur sena som helst hittar jag inte hennes röda yllebyxor och ute är det svinkallt. Ringer Petri, han hade tagit hem dom i förra veckan, åhhhhh.... Det löser sig, hon har andra byxor som funkar. Liten Clara är ledsen och vill inte gå ut i regnet, jobbigt att lämna henne. Jag sitter en stund på golvet och sjunger "tänk om jag vore en liten liten apa...", hon blir lite gladare och jag rusar ner till tvärbanan. Inhandlar en torr smörgås på konsum och en yoggis, väntar 7 minuter på tåget. Precis när det kommer in tycker jag mig sakna något, DATORN!!
Bajs, den är kvar hemma. Springer hem i regnet och inser att klockan blivit galet mycket. Riggar upp datorn hemma och hinner få iväg grejer som var lovat till 10.00, tack och lov.
Styr upp några grejor till och gör ett nytt försök att komma till jobbet. Hittar konsumfrallan i väskan när jag äntligen sitter på tåget, den ser ännu äckligare ut efter några timmar i väskan. Hoppar frukosten eftersom det är lunchdags. Men lunch hann jag inte med förrän efter ytterligare några timmar.

Det blev en lång och jobbig dag med mycket strul. Nu har jag precis gjort det sista för idag med offertskrivande och nu tänker jag bota min onda rygg med spikmatta och sömn. God natt!

Inga kommentarer: