söndag 8 mars 2009

Söndag igen

Idag är jag återställd efter en väldigt trevlig fredags after work på Fredsgatan12. Och nu laddar vi inför visning. Våningen som vi har förälskat oss i är till salu, det är nästan så jag hoppas på att vi ska bli besvikna när vi ser den live. Egentligen har vi ju inte råd med en våning, för det här är ingen lägenhet, det är en våning. Och risken finns att vi blir än mer förälskade när vi kollar in den på riktigt.

Vi hade som sagt en ypperligt trevlig aw med kollegorna och exkollegor å så slirade Mona in på ett hörn. På salongen var det riktigt bra stämning och Carpaccion gick inte av för hackor. Den var fin och drinkarna gick också ner utan problem, vi rasslade nog igenom näst intill hela drinklistan. Vidare till El Diablo och sen åkte vi runt med taxi och drack julsnaps (Monas medhavda). Mycket trevligt!

Trött igår alltså och brunchen för 235 kr var en stor miss. Fin brunch men för att äta några kräftstjärtar, en ynka liten sillbit och två minipannacotta så var det ju inte dirkekt prisvärt. I och för sig drack jag upp en kanna nypressad apelsinjuice och den hade jag kunnat betalt det dubbla för.

Åh nu har mina små hjärtetroll vaknat, nu ska vi på visning!

Inga kommentarer: