söndag 15 mars 2009

Ett år idag!

Tänk att Clara fyller ett år idag! Våran lilla tjej... hon är en strålande liten solstråle och vi kan knappt fatta att hon är vår, våran alldelse egen lilla skatt!

När hon väckte oss 06:04 imorse klev Petri upp och donade till en god vällingsluring till födelsedagsbarnet. Hon drack sin välling och pysslade med sin saker till 07:30. Sen kom Petri in med henne till sovrummet, dags för en stödvila. Vi låg i sängen och myste alla tre. Clara försökte vänligt men bestämt att övertala oss om att vi kanske skulle ta och gå ut till köket igen. Efter några halvdåliga försök somnade hon med den franska kaninen från London i ett hårt grepp.

Vi tittade på Clara och pratade om vad vi gjorde vid den här tiden för exakt ett år sen. Det är som rätt mysigt att tänka tillbaka och prata om hur vi tänkte och kände då. Jag kommer ihåg det precis och kan nästan säga vad som hände minut för minut ända från att vattnet gick till att jag klämde ut Clara och vi låg i sängen första morgonen och bara tittade på vår bebis.
Jag kommer ihåg det precis men ändå fattar jag knappt att det har hänt. Det känns som att det var igår men ändå på nät sätt en hel evighet sen. Men idag kan vi konstatera att det är exakt precis ett år sen.

När Clara somnade hade jag en god lust att snusa vidare men kom på att jag måste fixa en massa inför hennes första kalas. Å hur stort är inte det!
Petri snusade vidare med Clara och jag klev upp. Jag möttes av en mild kaffedoft som slog emot mig i hallen. Bästa sättet att vakna på, någon som redan är uppe och fixat kaffekoket.
Denna någon var imorse Anna-Lena. Kusinbesök från hemtrakterna, sånt blir jag glad av ända in i hjärteroten!

Kalaset blev fint, mycket fint. Clara var i chock men bara ett tag. "Vad mycket folk, undra vad alla gör här?!" Hon var en liten blygis men hämtade sig efter ett tag.
Vi bjöd på pastasallad med suovas och lingonaioli. Sen blåste Clara ut ljuset (som vi övat på under hela veckan) och vi käkade tårta, bullar, kakor och godis i massor.
Clara fick så mycket fina presenter att det faktiskt inte är riktigt klokt. Av farmor och farfar fick hon en Blixten McQueen bil som hon även kan använda som gåvagn. Det hetaste man kan ha som liten person, det vet jag för det har Ludvig lärt mig!

Imorgon tror jag att vi skippar öppnaförskolan och stannar hemma och bara tittar på alla fina saker!

1 kommentar:

Erika sa...

Åh! Bamsegrattis lite i efterskott till söta Clara!!