lördag 21 mars 2009

Lite lätt ont i kroppen kan man väl säga

Å så fick jag äntligen en välbehövlig sovmorgon! Petri och Clara drog iväg för att jobba innan klockan slagit 06:00 igår morse. Jag slumrade vidare och väcktes 08:23 av att telefonen ringde. Jag vaknade till lite halvmosig, kollade på klockan och funderade på om jag skulle orka svara. Antingen är det Petri som vill nåt och då är det viktigt annars skulle han inte ringa och väcka mig eller så är det Jempan som är slår sin morgonpling och bara vill prata oviktiga men synnerligen intressanta saker. Hon kanske har tagit fram en ny ostsort i mejeriet eller så har hon handlat hem nån fin inrednigspryl.
Jag hann hur som inte svara men vaknad till och var tvungen att kliva upp för att se vem som ringde, det var Jempan...

Senare på dagen hade Clara läkarbesök, hon har fått den tredje sprutan tidigare i veckan och nu hade vi ettårskontroll. Clara var något reserverad och ville inte helt och fullt samarbeta med läkaren. Hon kommer nog minsann ihåg att sist vi var här fick hon stick i båda låren, och det gjorde ONT!
Efterssom Clara var superbäst hos läkaren gick vi hem och festade till det, jag stekte morotsplättar som vi åt med blåbär från Kuoksu. Rysligt gott!

Vi fick till och med sällskap av pappa Petri som dök upp och smarrade plättar. Sen körde han mig till en massör som han fixat via Fredrik som spelar amerikansk fotboll. Dit går han alltså med sin fotbollskompisar så jag anade att jag denna gång inte skulle behöva klaga på att hon inte tog i ordentligt. Ooooo jäklar så rätt jag hade! Vilken pärs... Alltså jag har inte varit med om dess like, jag var vid några tillfällen tvungen att be henne sluta eftersom jag höll på att svimma.
Hon varnade för "träningsvärk" och en känsla av att jag blivit överkörd av en ångvält dagen efter. Japp, precis så känns det idag. Men hon fick iallafall fart på blodcirkulationen och fick bort en hel del spänningar och knutor, en sån lättnad att det inte går att beskriva i ord.

Snart är städerskan här, dags att ta en dusch och utrymma hemmet.

Inga kommentarer: