tisdag 10 mars 2009

Hälsokost

Två timmars rask promenad igår, så rask att jag känner av en lätt träningsvärk i baksida lår idag. Det borde väl ändå förbränna godiset jag åt till frukost.
Medan jag satt och tittade på nyheterna igår morse snaskade jag i mig kvarglömt lördagsgodis. Clara som numera är väldigt uppmärksam på när jag äter nåt, speciellt godis svängde förbi i sin gåmobil. Hon var så jäkla snabb att jag inte märkte att hon hann få med en liten chokladbit i farten. Snabbt som katten slängde hon in den i gapet och bet ihop så hennes lilla mun blev alldelse rynkig. Fanns ingen chans att få ut godisen, tur det var en lättsmält sort. Hon såg väldigt nöjd ut och gav i från sig ett innerligt mmm...
Då tänkte jag att det var lika bra att jag tömmer skålen själv, då slipper jag oroa mig för att Clara ska norpa fler och sätta i halsen.
Efter en sån frukost räckte det med en banan till lunch, kändes som att jag fick till en fin balanserad kost där.

Idag ägnar jag mig åt att sortera Claras urväxta kläder, vi har väl minst två flyttkartonger att bära ner till källaren. Galet hur fort det går!
I förra veckan käkade vi middag med famljen Nylander som har TVÅ nykläckta, Signe och Ebbe. Knappt två månader och man kan inte fatta, även om man försöker väldigt hårt, att våran lilla tös var så liten för bara ett år sen.

När tvillingarna ploppade ut i början på januari lånade jag ut Claras första kläder. Även fast Anki sa att dom är yttepytte små och måste ha minsta möjliga storlek kunde jag inte tro att Claras gamla stl. 45 kunde funka. Kläderna såg overkligt små ut men Signe som är något mindre än bror sin fyllde precis ut paltorna med sin späda lilla bebsikropp.

Ja, nu ska kläderna ner i förrådet och man kan inte låta bli att fundera om vi nånsin kommer att packa upp bebistiden igen. Det hoppas jag på men jag har packat in allt så ordentligt så det lär ta ett tag innan Clara får syskon.

Inga kommentarer: