tisdag 16 december 2008

Äntligen!

Vi är tillbaka i byn, tre månader sen sist. Här har det blivit vinter och julstämning.
Imorse spanade vi på en stor älgko med kalv som traskade utanför köksfönstret. Det är en viss skillnad på vad vi spanar på genom köksfönstret i Stockholm och här.

Byn har varit strömlös i stort sett hela dan. Det är såklart frustrerande om det håller på för länge men ändå lite mysigt, jag har alltid gillat strömavbrott. Jag är väl kanske inte helt normal, inte vet jag. Men det är som spännande, man måste bunkra vatten, elda i öppnaspisen, tända massor av levande ljus, telefonerna fungerar inte och det är helt svart ute.
I Stockholm hade jag nog blivit galen men här kan man ta det med ro.

Nu är strömmen tillbaka men jag håller ändå brasan vid liv, dags att lägga på några vedklabbar!

Inga kommentarer: