söndag 21 december 2008

Bakat och grejat

Potatisbakelse och en chokladkaka med kaffesmak blev resultatet av dagens bak.
Efter baket kokade jag ihop köttsoppa, det är så gott så man nästan dör. Jag fick ett lysande betyg på köttsoppan av pappa. Vet inte om det var helt sant, det kan vara så att han ville vara snäll. Det går inte att slå mammas köttsoppa, men jag var faktisk rätt nöjd själv med min soppa.

Vi hann över till familjen Fors borta på andra kullen. Nu var hela familjen samlad. Teresia hade kommit från Australien, Julia med familj från Skrea och Perra och Johanna från Uppsala.
Clara busade runt med kusin Richard som var en stadig kille nu och öste runt i hundraåttio. Clara var lite frustrerad över att Rille kunde gå, han bara reste sig upp mitt i leken och gick iväg. Hon kommer ju inte ens upp på knäna och kan krya ikapp, såklart irriterande.
Rille var iallafall en mycket fin kille och matade Clara med majsbågar. Nog för att han åt upp det mesta själv men Clara var ändå lycklig.

Det tråkiga är att Julia, Johan och Richard åker ner till Skrea redan imorgon och sen flyttar dem till Brasilien. Vi lär inte ses förrän till sommaren igen, riktigt tråkigt.

Annars gör vi inte så mycket, njuter av ledig tid tillsammans och väntar på jultomten. Häromdan kom älgarna tillbaka upp på gården. En lös grannhund tog upp ståndskall på en stackars älgkalv mitt på vår gräsmatta. Jättespännande att se på så nära håll, mycket mer action är så har vi inte.

Inga kommentarer: