torsdag 4 december 2008

Hem

Nu är det inte länge kvar tills vi åker hem! Lite snurrigt det här med hem och hem. Jag åker alltid hem när jag åker upp till Kuoksu. Sen åker jag hem igen när jag ska tillbaka till Stockholm. Det kan uppstå en viss förvirring i min omgivning när jag säger att jag ska åka hem, man vet som inte riktigt om jag är på väg upp eller ner. Men jag har ju faktiskt två hem. Rätt härligt, jag får det bästa av två världar!

Imorse kom den här bilden till min telefon, avsändare - Gullan, min kära mamma, och nu längtar jag hem ännu mer!

4 kommentarer:

Anonym sa...

det är ju samma här, har två hem. ett i kiruna å ett i byn! hoppas vi hinner ses när du kommer "hem" :) kram

Cillan bloggar sa...

Visst är det härligt! Ja men illa vore om vi inte hinner ses, jag stannar i tre veckor! ;) kramis

Linda sa...

Klart man har två hem - sammma här - åker hem när jag åker norrut till Umeå (känns lite fjuttigt i jämförelse med Kiruna - men det är ju norrland i allafall ::) och sen åker jag hem till Stockholm. Det jag tycker är jobbigast med det är att jag just kommit på att Viktor (min son - 8 månader) aldrig kommer att förstå vad riktig vinter är - det kommer att vara något man åker till när man hälsar på....

Cillan bloggar sa...

Mmm jo jag har samma ångest om vintern, skulle vilja att Clara fick en likadan uppväx som jag. Med riktigt vintrar