torsdag 11 december 2008

Ledig länge än..

Apropå mammor, jag hade tre mammor och tre vilda bebisar på långlunch igår. Det är såna gånger som jag verkigen gillar att vara mammaledig. Man kan sitta och prata på i flera timmar, laga god mat, drick kaffe och äta kakor, koka kaffe på nytt för man inser att ingen har bråttom nånstans.
Kidsen busar runt och stortrivs med annat småfolk. Dem blir lite trötta och somnar en stund, vaknar och fortsätter sitt bus. Just såna dagar lär jag sakna och tänka på när jag börjar jobba igen.

Men herreguuu, än är det lääänge kvar tills jag hoppar i jobbkostymen, kammar till frisyren och dammar av mina snajsiga puppor. Än kan jag lufsa runt i mjukisbrallor, bekväma skor och ostyrig frisyr, pussa på Clara mest hela tiden och bara vara med min lillla tös. Det är ju för härligt!

Idag drog jag på mina nya mycket trevliga vita luddgympadojs och traska ut. Lyckades bocka av en hel del på min superlånga lista på vad jag ska hinna fixa innan jul. Vi kom hem lagom till Claras mellanmål, hon åt frukt med stort välbehag. Sen busade vi, läste om hunden Voff som skulle bada, Clara sprattlade runt utan blöja och passade på att klämma en brunbjörn. Hon var väldigt nöjd och kunde överhuvudtaget inte förstå varför jag suckade och stönade över att behöva rensa bajs från golvet.

När Petri äntligen kommer hem kom jag på i samma stund han kliver in att han ska på julbord ikväll. Han hinner bara ta en dusch och vänder och går igen. Åh vad tråkigt, min "arbetsdag" tar liksom aldrig slut.

Middag till Clara, bus med Clara, hon börjar bli trött och grinig, badar, pyjamas på, kollar lite TV, välling till Clara, läser om hunden Voff igen och sen är det dags att sova. Hon somnar rätt snabbt och jag är helt slut. Tänkte baka men jag la ner det, tänkte tvätta kläder men jag skiter i det. Äter rester från igår, funderar på om jag orkar tömma diskmaskinen... nää, häller upp ett glas julmust och läser lite i nya Mama. Kollar mail och skriver ett inlägg och nu ska jag nog gå och lägga mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

klämma en brunbjörn?! den har jag då aldrig hört förr :) ni verkar ju ha mysiga dagar.. va skoj att du träffat yajna också! tänk va mycket som har ändrats sen jag bodde i sthlm, alla har blivit så vuxna :) kram