fredag 4 juli 2008

Väntar på Petri

Idag kommer Petri upp igen, han har åkt som besatt fram och tillbaka mellan Stockholm och Kuoksu. Men nu är det sista resan för i sommar sen är vi inte tillbaka här igen förrän till älgjakten.

Han lär vara rätt slut efter en hård firmafest igår och herrmiddag med Henkan dagen innan.
Men det är bra då kan han vara hemma och ta det lugnt med Clara. Jag behöver lufta lite och ska se om inte Renita är sugen att haka till Pajala ikväll. Det är marknadshelg och baluns idag och imorgon!

Jag ska även passa på att komma ut och rida nu när Petri kommer och kan ta hand om Clarisen.
Kiruna ridklubb har sina hästar här på grönbete och Ingela och Ella rider några av hästarna under sommaren.
Sent i onsdags kväll ammade jag Clara för natten och kunde lämna henne med mamma. Sen hängde jag med på en kvällstur. Vi red upp på Taulovaara och hittade några av våra gamla ridstigar. Härlig känsla att springa upp genom skogen med midnattssolen bländandes i ögonen.

1 kommentar:

Erika sa...

Åh så härligt för dig att komma ut o rida lite!! Måste väcka måååånga minnen där i byn! Jag rider ju och kör ett par dagar i veckan, skulle inte klara mig utan hästdosen*skratt* Just nu tar jag det lite lugnt med ridningen dock o kör mest, men bara att komma ut med dem är ju lovely!