måndag 14 juli 2008

Friska och krya

Nu kan vi nog andas ut...
Vi hade familjen Nyman på besök i förra veckan, när vi vaknade på fredag morgon möttes vi av nyheten. Olle hade drabbats av den onde magbakterien och spytt under natten.
Magsjuka är nog bland det värsta jag vet, men nu spelade det inte så stor roll om jag och Petri fick en släng av magsjuka bara Clara slipper.
Inget har hänt under helgen så nu kan vi nog konstatera att vi klarat oss alla tre, väldigt skönt.

Jag misstänker att det kan ha varit buffén vi åt av på Siggesta gård dagen innan. Lite lurigt att äta buffé i sommarvärmen. På såna ställen gömmer det sig antagligen en och annan ful bakterie som inte gör gott för magen.

Vi åkte ut till Bergvik och hälsade på Petris föräldrar över helgen så det var för väl att vi fick vara friska.

Nu är vi tillbaka i stan och jag ska ta tag i tvättberget som glor på mig med arga ögon. Det är ju inte kul på nåt sätt men måste göras. Jag har haft tusen undanflykter under morgonen för att slippa ta tag i det. Men snart är det dags att göra rycket, jag ska alldelse strax resa mig upp och kolla vad tvättberget har att erbjuda. Ska bara kolla en grej på nätet först...

Inga kommentarer: